a
M

features

Basfunktionerna som alltid ingår i Market Portal

INTEGRATION

Öppet API förenklar hanteringen

Market Portal har ett öppet API som möjliggör integration med era befintliga lösningar, såsom artikeldatabaser och intranät. Single sign-on gör inloggningen sömlös för användarna. Detta innebär bland annat att bilder kan länkas direkt från ert DAM-system och artikelinformation kan hämtas från er PIM-databas. Ett annat alternativ är att vi kopplar en synkning av produktinformationen från er produktdatabas till vår filserver så att den integreras i Market Portals mallsystem. Har ni inget DAM/PIM-system erbjuds ni en egen mediabank i Market Portal där ni kan lagra och hantera era bilder, filmer, m m.

Systemet stödjer för närvarande svenska och engelska, men kan komma att utökas vid behov. Sitter någon på en webbläsare som är inställd på ett annat språk än svenska presenterar sig systemet automatiskt på engelska.

ACCESS CONTROL

Ni bestämmer själva vem som får tillgång till vilket innehåll

Beroende på er typ av verksamhet och geografiska spridning kan mapparna och innehållet i Market Portal se väldigt olika ut. Mappstrukturen skräddarsys efter varje verksamhets behov och går enkelt att bygga på eller förändra efter hand. Ni kan styra vilka mappar, undermappar, produktgrupper eller enskilda produkter som de olika användarna får tillgång till.

Genom att dela upp användarna i olika nivåer eller grupper kan er/era Admin bestämma vem som får tillgång till vad. Admin har alltid en total överblick på allt innehåll och tillgång till hela organisationens samlade statistik. Övriga användare får tillgång till den statistik som är relevant för var och en.

OPTIMIZED ORDERING

Skräddarsydda upplagor gynnar ekonomi och miljö

Tvingande kampanjpaket eller onödiga överupplagor är ett minne blott med Market Portal. Istället kan varje lokal verksamhet välja exakt antal av kampanjmaterialet för att passa sina egna förhållanden. Med ett tidsbestämt beställningsfönster för tryckt material till varje marknadsaktivitet kan vi ombesörja en kostnadseffektiv samtryckning av alla skräddarsydda beställningar. Vi kan även definiera olika produkt-kit i förväg, exempelvis small, medium och large. Oavsett vilket ser vi till att tryckningen blir både bra och miljöbesparande.

Korrekt distribution direkt till varje lokal enhet

Efter att beställningsfönstret stängts sammanställs alla tryckfiler och beställnings-/leveranslistor till vårt tryckeri. Eftersom systemet även producerar exakta plocklistor för varje lokal verksamhet har vi gjort det enkelt att packa korrekt och leverera ut till alla olika leveransadresser i tid. Fakturan kan antingen skickas ut lokalt eller tas emot centralt, beroende på hur ni vill ha det. Kanske har ni en blandning av egenägda verksamheter och franchisetagare?

SCALABLE PRINTING

Skalbara utskriftsformat minimerar pappersåtgången

Alla era lokala enheter har möjlighet att ladda ner och skriva ut olika format av ett ursprungligt printmaterial. Systemet placerar sedan formaten på ett sätt som optimerar pappersarket på bästa sätt för att hålla nere pappersförbrukningen. När någon lägger en pdf i A4-format i utskriftskön går det att välja att skala om den till A5 (även A3 om det finns en sådan skrivare) samtidigt som antalet utskrifter bestäms.

Systemets avancerade logik placerar automatiskt de olika formaten på pappersarket på bäst komprimerade sätt. Detta minskar både pappersåtgången och spillet på ett miljövänligt sätt.

REPORT

Bra kontroll och underlag för framtida planering

Market Portal lagrar och sammanställer all orderhistorik från varje lokal beställare. Här får ni ut statistik på allt som beställts och hur mycket det har kostat. Admin får en helhetsöverblick på den totala orderstatistiken medan varje lokal enhet ser sin egen orderhistorik. Detta ger god överblick på vilka material/produkter som är mest uppskattade och är till god hjälp för den framtida produktutvecklingen.

Värdefullt kostnads- och analysunderlag

Med full access till beställningshistoriken blir det enklare att utan friktion köra vidare om det skulle ske personalförändringar. Statistik-funktionen är av stort värde i analysen av produktutbudet/sortimentet och ger en tydlig kostnadsbild att använda som underlag vid budgeteringen.

STOCK CONTROL

Lagerutrymme med automatisk avräkning och varning vid låg lagernivå

Vi har utrymme för alla produkter som ni önskar ha tillgängliga i lager. Market Portal ser till att ni aldrig riskerar att få slut på en lagerprodukt utan att veta om det i förväg. Det sätts en varningsnivå på varje artikel och när den nås signalerar systemet så att ny beställning kan göras i god tid innan läget blir akut. Detta gör att ni slipper hålla eget lager och att administrera försändelserna själva, även om ni alltid har en full överblick på alla artiklars lagersaldo och det totala lagervärdet. Vi och vårt system tar hand om allt.

EXTERNal ORDER

Möjligt att skicka order till olika externa leverantörer

Naturligtvis kan produkter ifrån flera olika leverantörer/producenter läggas upp i Market Portal. Oavsett varifrån ni köper in produkterna kan beställningen göras på samma sätt via kundvagnsflödet. Vid beställning går ordern vidare till den aktuella leverantören.

ATTESTATION

Godkännande av annans beställning

Med ett system där alla kan gå in och göra egna beställningar på lokal nivå krävs ett ansvar. För att minimera riskerna för obetänksamma beställningar, t ex orimligt många antal eller för många av dyrare produkter, går det att ställa in en spärr för högre attestering. Detta tillför en extra nivå av granskning som säkerställer att inköpen är i linje med verksamhetens mål och regler.
SUPPORT

Stark och tillgänglig utveckling och support

Som användare av Market Portal tillhör ni i ett tryggt brand management system, med en ansvarsfull leverantör som finns nära till hands med personlig service och support. Tack vare våra egna systemutvecklare och tekniska projektledare kan vi anpassa både moduler och funktioner utifrån era specifika önskemål.

Personlig service alla vardagar kl 8-17

Ni är alltid välkomna att kontakta oss! Vare sig det gäller små eller stora frågor, användarhandledning eller tidsbrist. Här finns kompetent personal som kan täcka upp vid alla möjliga behov så att er kampanjplanering klarar att hålla tiden. Tack vare ett effektivt ärendehanteringssystem och flera olika personer i supportteamet uppskattas vi för våra korta ledtider.