a
M

identify target audience

Enkelt att hitta rätt mottagare till era postala utskick

Öka träffsäkerheten för era postala utskick genom att välja område, bostadstyp, hushållets inkomst och livsfas, mottagarens ålder och kön. Systemet gör det enkelt för er att hantera urvalet på egen hand.

Market Portal – Media Bank

Bestämt vem ni vill locka med erbjudandet?

Om ni vill skicka ut ett B2C-erbjudande, en inbjudan, ett inspirerande förslag till aktivitet, eller dylikt kan ni enkelt hitta era mottagare med hjälp av vårt målgruppsurval. Systemet låter er fylla i olika parametrar, för att sedan vaska fram personliga adresser som är relevanta för just ert postala utskick.

Med kvalitet istället för kvantitet skapas en bättre effekt till lägre tryck- och portokostnad. Era personadresserade utskick når dessutom fram även till alla som sagt ”nej, tack till reklam”.

Börja med att välja geografisk spridning

Det finns tre olika sätt att välja den geografiska spridningen. Utifrån en mittpunkt, adress eller genom att rita in ett område på en karta.

Mittpunktssökning

Ange en mittpunkt, t ex din butiksadress. Därefter anger du önskat antal mottagaradresser, t ex 500 st. Systemet plockar då fram de 500 närmsta adresserna runt mittpunkten, enligt de kriterier du sedan specificerar. Det geografiska avståndet kring mittpunkten ökar ju fler kriterier som läggs till. Adressantalet är däremot alltid angivna antalet, i det här fallet 500 st.

Adressökning

Det går att fylla i exakta adresser för urvalet, t ex Frejgatan 4 till 20, jämna nummer. Eller att ange ett helt postnummer-område. Flera adresser kan läggas till i samma urvalssökning. Om inget adressantal anges, plockas samtliga personer fram från det valda adressområdet. Om ett adressantal anges, t ex 400 st, slumpas rätt antal personer fram från utvalt område.

Rita på karta

Ni kan också ringa in det område där ni vill att urvalet ska göras genom att rita ut koordinater. Om inget adressantal anges, plockas samtliga personer fram från inringade området. Anger du ett adressantal, t ex 400 st, slumpas adresserna inom området.

Lägg till urvalsparametrar

Ålder, kön och vilken typ av bostad som mottagaren bor i är relevant för de allra flesta typer av utskick. Dessa är därför våra grundläggande parametrar. Vid valet av villor, bostadsrätter och hyresrätter går det också att fördjupa med byggnadsår, yta, antal rum och våningsplan om det hjälper dig att komma närmare rätt mottagare.

Avancerade urvalsparametrar

För en extra kostnad (f n 1,31 kr per adress) går det att lägga till ett valfritt antal avancerade urvalsparametrar. Dessa baseras dels på olika inkomsternivåer, dels på vilken fas hushållet befinner sig i. Genom att specificera vilken hushållets livsfas är ökar ni träffsäkerheten ytterligare:

  • Ungdom
  • Singel
  • DINK (dubbel inkomst, inga barn)
  • Småbarnsfamilj
  • Familj med skolbarn
  • Familj med ungdom
  • Medelålders
  • Senior

Tryggt med Sveriges största adressleverantör

Vårt målgruppsurval är kopplat till Bisnodes adressdatabas med ständigt uppdaterade och aktuella register. Som deras utvalda återförsäljare garanterar vi att följa regelverk såsom GDPR, etc, på ett korrekt sätt.

Enkelt att skapa och automatisera utskicket

Tryckoriginalet för ditt utskick kan du antingen ladda upp som en färdig pdf alternativt skapa själv genom en fördefinierad dynamisk mall. När du bekräftar ditt köp går det automatiskt vidare till något av våra tryckerier som ombesörjer tryck och utskick.

Vi hjälper även till med B2B-adresser

Vi har stor erfarenhet av alla typer av utskick och adressurval. När det gäller B2B-utskick har vi andra tjänster som ligger utanför Market Portal.

Kontakta oss så hjälper vi till med ert B2B-utskick!

Boka demo

Vill du veta mer om vårt målgruppsurval?

Inte vad du letade efter?

Kolla in våra andra moduler.